Miniferie i Danmark.

Juni 2012

Først en weekend hos Birthe og Orla....

Vores miniferie startede med vi kørte til Danmark fredag formiddag. Over til Michael og ungerne som var alene hjemme, Trine var i byen. Michael havde lavet hjemmelavet Pizza, øl og is med jordbær. Lørdag morgen kørte vi til Jylland for at besøge Birthe og Orla, den årlige weekend i Børkop. Birthe havde som altid det helt store kolde bord med alt hvad hjertet kan begære, senere så vi Danmark banke Holland ved fodbold EM, fantastisk. Vejret var ikke så godt men vi fik da gået et par ture ved stranden og dart-turneringen blev da også gennemført med Orla som vinder. Vi blev hos Birthe og Orla til mandag morgen herfra kørte vi til Randers regnskov og fik det meste af dagen til at gå der. Så kørte vi til Silkeborg hvor vi havde lejet et værelse for 2 nætter. Mandag aften spiste vi i Silkeborg og bagefter kørte vi til vores værelse. Tirsdag startede vi i Silkeborg hvor vi besøgte et par antik-handler, herefter sejlede vi med den gamle færge på Silkeborgsøerne til Himmelbjerget, vi gik en tur til toppen 147 højdemeter og jeg var da også oppe oppe i tårnet 25 meter højt. Herfra gik turen tilbage med båden. Vi tog bilen langs Silkeborgsøerne og kørte til Ry hvor vi spiste på en Italiensk restaurant og bagefter fik vi en tur ved vandet og spiste en stor vaffelis. Så gik turen igen til vores lejede værelse. Onsdag formiddag pakkede vi vores ting og forlod vores glimrende værelse, vi kørte til Skanderborg hvor vi også besøgte en antik-handel, herfra kørte vi til Fyn over den gamle Lillebæltsbro. Vi kørte først til Assens hvor vi spiste frokost på en lille Cafe, Lasse et stjerneskud med hele svineriet og Karin en hakkebøf med spejlæg. Så kørte vi til mod Svendborg, på vejen besøgte vi Aastrup mølle fra 1862. En flot gammel mølle der var lavet om til Antik-handel og stofbutik. I Svendborg besøgte vi en lille lokal bager og drak kaffe og spiste friskbagte kanelsnegle. Herfra gik turen hjemad mod Sverige, vi hørte hele kampen mellem Danmark og Portugal i radioen, spændende...man burde måske høre lidt mere radio og se lidt mindre TV, desværre tabte Danmark 2-3 efter at have hentet en 2-0 føring til Portugal.

En dejlig lille ferie i Danmark var slut...

Graceland Randers

Klik her: Besøg deres hjemmeside.

Silkeborgsøerne med turistbåden i baggrunden.
Bådtur på Silkeborgsøerne, de små øer bliver kaldt paradisøerne fordi de bebos af et meget rigt dyreliv.
Himmelbjerget med sine 147 meter over havet og tårnet på 25 meter fra 1849, så kan man ikke komme højere op.

Klik på flaget for at besøge deres hjemmeside:

Aastrup mølle på Sydfyn fra 1862 Besøg deres hjemmeside, klik på møllen.