Bryllupsdagstur til Halmstad

20.08.2012

7 års bryllupsdag...

Tegnet i sandet på Tylö strand.

I anledning af vores 7 års bryllupsdag tog vi på en lille tur vestpå, over mod den svenske side af Kattegat. Vi kørte først mod en lille kystby ved navn Falkenberg. En hyggelig gammel by med gamle huse og en smuk natur. På vejen slog vi lige et smut forbi Annas Kuriosa, et kæmpe sted med 5 store lader fyldt med gamle ting og sager.

Efter besøget i Falkenberg spiste vi frokost på stranden og herefter kørte vi mod Halmstad, vi gik en runde i byen og fandt en hyggelig Italiensk restaurant hvor vi spiste aftensmad, efter lidt mere gåtur og en is, kørte vi til Åled, en lille by ca. 7 km. uden for Halmstad. Her ligger vandrehjemmet Birkagården. Her havde vi booket værelse for en enkelt nat, vi fik et udmærket værelse med toilet men bad på gangen. Birkagården var fra 1901 og havde fra starten været hjem for sindslidende, senere blev det fattiggård og i 1960´erne blev det hjem for Narkomaner. Herefter stod det tomt i mange år indtil det blev købt og lavet om til vandrehjem.

Efter en god nats søvn og et bad kørte vi til Tylö sand strand som er en berømt strand hvor svenskerne valfartede til i starten af 1900 tallet. Vejen dertil var meget besværlig så man sejlede ofte dertil for at bade og bo på badehotellet. Her var smukt og en fin fin strand.

Efter denne tur til stranden kørte vi igen til Halmstad for at spise frokost og gå en sidste runde. Herefter gik turen hjemad igen...

Endnu en dejlig tur rundt i den Svenske natur.

Klik her for at besøge Annas kuriosa´s hjemmeside!

Herover billeder fra Annas Kuriosa, et stort indkøbssted med alt muligt af gamle ting og sager.

Lasse på stranden.....han har vist fundet et lille badedyr...

Billeder fra Falkenberg, broen er fra 1761.

Middag på Italiensk restaurant i Halmstad. Skål og tillykke med dagen!

Birkagården vandrehjem.

Besøg deres hjemmeside:

Billeder fra Tylö sand strand.

De første 7 år har været fantastiske og vi glæder til de næste mange år sammen.