Hyggetur til Haderslev

4. til 6.09.12

Rundt i Sønderjylland

Vi startede med at køre til Brøndby for at fejre Lauras fødselsdag, lørdag var der fødselsdag for hele familien, søndag var vi ude og spise brunch med Linda, vi spiste på Café sommerfugl i Valby. Tirsdag morgen kørte vi så mod Jylland, turen gik til Haderslev hvor vi havde lejet hotelværelse på Hotel Norden, et dejligt hotel, godt værelse med bad og toilet. En flaske rødvin ved ankomsten og en lille spa-afdeling med sauna og swimmingpool. Vi spiste på en lille Italiensk restaurant. Onsdag skulle vi på udflugt, vi kørte først mod Tyskland, Padborg hvor vi fyldte bilen med billige ting og sager. Herefter  kørte vi til Tønder og Højer. Op langs vadehavet og en tur over på Rømø. Videre til Ribe for at spise frokost og herfra tilbage til Haderslev. Torsdag gik turen så igen hjemad, efter et dejligt morgenmåltid på hotellet kørte vi mod Sverige. Vi tog lige en runde på Fyn, hvor vi besøgte Faaborg. Hjemturen blev en tur på 500 km. men vejret var godt så turen var skøn. En dejlig efterårstur med godt vejr og et skønt hotel.

Haderslev med masser af brosten og gamle huse med flotte døre.
Haderslev domkirke, også kaldet vor frue kirke med historie helt tilbage til 1100 tallet.

Hotel Norden

Bagsiden af hotellet.

Udsigten fra hotellet.

Karin på hotelværelset.

Lasse i swimmingpoolen. og i saunaen.
Swimmingpoolen med Karin i baggrunden.
Hotel Norden

Besøg deres hjemmeside! Klik på billedet.

Vadehavet

Domkirken vor frue kirke Maria fra fra 1110 til 1134.  Sengotisk kalkmaleri af Maria med Jesusbarnet på en af de vestlige arkadepiller.  Sluse fra 1912 med udløb til vadehavet.

Ribe, en skøn gammel by med masser af gamle huse, domkirke og sluser der går gennem byen.

En stor is til at slutte turen af med....